Julekanalen til P4-gruppen klarte å dunke ut sin egen moderkanal, P4, i juleuka. Forskjellen er ikke stor, men nok til
at P7 Klem var landets nest største radiokanal i uke 52, 2020.
Dette var en uke med flere helligdager som medførte at radiolyttingen i seg selv var lavere enn ukene før. Samtidig hadde de som hørte på åpenbart hadde en del annet å gjøre, slik at lyttetiden også ble redusert.
Når det gjelder Bauers Juleradioen så har den ligget foran Radio Norge ved flere anledninger og i juleuka klarte P24-7 Kos nesten å bli større enn NRK P2.
Det er også interessant å se på markedsandelen i uke 52, de er nærmest uforandret fra uka før, noe som tyder på nedgangen i oppslutning har sammenheng med at folk slår av i stedet for å bytte kanal.
LYTTERTALL UKE 52, 2020 ( i parentes uke 51 - uke 50 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 59,7 - ( 65,2 - 64,2 )
NRK TOTALT: 38,6 - ( 42,6 - 41,0 )
P4-GRUPPEN: 23,9 - ( 26,7 - 26,7 )
BAUER MEDIA: 14,2 - ( 16,0 - 15,9 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 23,4 - ( 25,9 - 25,3 )
P7 Klem Julekanalen: 9,7 - ( 9,8 - 9,5 )
P4: 9,6 - ( 11,4 - 11,8 )
NRK P1+: 7,2 - ( 7,1 - 6,9 )
NRK P2: 5,2 - ( 6,0 - 5,8 )
P24-7 Kos Jul: 5,1 - ( 5,5 - 4,9 )
Radio Norge: 3,5 - ( 4,2 - 4,3 )
NRK P3: 3,3 - ( 4,2 - 3,7 )
P5 Hits: 3,1 - ( 3,9 - 3,7 )
NB: Utdrag av kanaler
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 62,8 - ( 62,8 - 62,2 )
P4-GRUPPEN: 24,9 - ( 24,6 - 24,8 )
BAUER MEDIA: 12,3 - ( 12,6 - 13,1 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 52: 139 - Uke 51: 147 - Uke 50: 146 - Uke 49: 149 - Uke 48: 150 -
Rating (%)
Uke 52: 5,8 - Uke 51: 6,6 - Uke 50: 6,5 - Uke 49: 6,7 - Uke 48: 6,6 -
SE OGSÅ:
Lyttertall, uke 49, 2020
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|