2020 ble et elendig år for radioreklame. Verdens radiostasjoner mistet hele 18,4 % av sine reklameinntekter i fjor, ifølge en rapport fra analysebyrået WARC.
Det betyr nok en gang at norske radiostasjoner klarte seg relativt bra, med en tilbakegang på bare 2 % i fjor, ifølge tall fra Mediebyråforeningen.
På verdensbasis var det sosiale medier som hadde den største fremgangen, med 9,3 %, mens TV gikk ned med 16,1 % og aviser med 25,5 %, melder radionytt.se. Den totale nedgangen i annonsevolum er anslått til 10,2 %.
WARC er optimister når det gjelder fremtiden og spår en oppgang for all reklame på 6.7 %, mens radioreklame vil øke med 4,6 % i 2021, ifølge deres analyser.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt