Tidlig vår har lenge vært tiden for å finne fram det beste av det beste du har produsert det siste året og sende det inn til Prix radio. Normalt har perioden bidraget må være kringkastet eller publisert vært fra 1. april året før til 31. mars samme år, men i år er perioden forlenget til 31. mai.
– Radiodager vil gå av stabelen i oktober og etter ønsker fra bransjen har vi forlenget perioden bidragene kan ha vært publisert eller kringkastet, sier Morten Scott Janssen, daglig leder i Radiodager.
Både Radiodagers medlemmer, det vil si Norsk Lokalradioforbund, P4-gruppen, Bauer og NRK, og andre aktører, som produserer radio eller podkast, kan melde seg på konkurransen.
– I fjor ble det delt ut 23 priser. Kategoriene er inne til en siste vurdering nå, men vil sannsynligvis bli de samme som i fjor, sier Janssen.
Prix Radio er den norske radiobransjens gjeveste prisutdeling og før en vinner står på scenen har bidragene blitt vurdert av flere juryer fra hele bransjen.
– Det å vinne Prix radio er noe man virkelig kan være stolt av. Jeg vil derfor oppfordre alle til allerede nå å tenke på hva man er mest fornøyd med fra det siste året. Da er man klar når påmeldingen til Prix radio åpner i slutten av mai/begynnelsen av juni, sier han.
I 2020 ble Radiodager et heldigitalt arrangement, men Janssen håper at bransjen kan samles igjen i oktober.
– Vi er optimistiske og håper at vi kan arrangere Radiodager fysisk i Oslo i år. Samtidig ser vi at det var fordeler med å arrangere konferansen digitalt, som at flere utenfor Oslo kunne delta. Så i år ønsker vi både å ha et fysisk arrangement, men også streame foredragene for de som ikke har mulighet til å delta i Oslo, sier han.
Les mer om konferansen på Radiodager.no Ekstern lenke
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt