NRK har gjort det bedre de siste ukene takket være lytternes interesse for sport. Det kommer fram på PPM-tallene som Nielsen Media offentliggjør.
Kanalen NRK Sport hadde i uke 8 en daglig oppslutning på 3,3 %, noe som er meget bra for en kanal som gjerne ligger på ett-tallet når det ikke er større sportsbegiveheter.
Det kan se ut som det er de kommersielle aktørene som mister lyttere når NRK Sport går fremover. Det er sjelden å se hovedkanalen til P4 nede på 10-tallet, men det er for tidlig å si om dette er en trend som vil vare.
For to uker siden meldte radionytt.no at radiolyttingen i årets seks første uker var merkbart lavere enn i de samme ukene i 2020. Dette gjelder også uke 7, men i uke 8 er lyttingen i år på nøyaktig samme nivå som i fjor.
Sammenligner man uke 8 i år og i fjor så er det enda tydeligere at NRK gjør det bedre i år og de kommersielle har lavere lyttertall, til tross for at NRK Sport faktisk var enda litt høyere i uke i 2020.
Dessverre for alle aktører så går både lyttetiden og ratingen nedover så langt i år, men det kan skyldes at flere velger å se sporten på TV-skjermen i stedet for å høre den på radio.
LYTTERTALL UKE 8, 2021 ( i parentes uke 7 - uke 6 ), daglig oppslutning i %:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt