Bauer Media kunne tidligere i år fortelle at de er i gang med programmatiske lydannonser. Nå girer selskapet opp ytterligere. Ikke bare i Norge, men også i Finland, Danmark og Sverige, går det fram av en pressemelding.
Det nye annonsenettverket, som også kan kjøpes programmatisk, lanseres under navnet Bauer Audiostream. I tillegg til Bauer Medias eget varelager får kundene til å begynne med også tilgang til varelageret fra internasjonale aktører som Targetspot og podkastnettverket Wondery.
– Bakgrunnen for satsingen er å skape en trygg og transparent plattform for lydannonsering på digitale plattformer som podkast, strømmetjenester og et voksende antall radiokanaler som lyttes på via nett, sier Bauer Medias Norge-sjef Jim Receveur.
Gjennom Bauer Audiostream får annonsører tilgang til over to millioner unike digitale brukere i Norden, tilgjengelig for både direkte og programmatisk salg. Da er radiokanalene som lyttes på via DAB ikke inkludert.
Nettverket omfatter ledende radiomerkevarer i Norden som Danmarks Radio 100, Sveriges Mix Megapol, Finlands Radio Nova og Norges Radio Norge. I tillegg til podkast fra Podplay, en av de største podkastleverandørene i Norden.
Bauer Medias sjef i Norge, Jim Receveur, sier han er ekstremt fornøyd med at de nå lanserer Bauer Audiostream.
– Det viser at vi satser internasjonalt så vel som lokalt i Norge og Norden. Den yngre generasjonen ser ikke på landegrenser eller språk som et hinder. Dermed vil et nytt og spennende internasjonalt tilbud raskt gi flere lyttere, sier han.
Jan Kumlin, Ad Tech Director i Bauer Media, sier Audiostream vil øke muligheten for annonsørene og automatiserte annonser i en stor skala rettet mot sitt publikum.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt