Uke 12 var årets beste uke for radiolytting så langt. Det viser PPM-tallene som Nielsen står bak. 61,4 % av befolkningen hørte på minst en radiostasjon daglig.
Det er langt bedre enn i fjor på samme tid. I uke 12, 2020 var det bare 56 % som hørte på radio, men så var det da også den første uka av nedstengningen av Norge, som ga en kraftig, men heldigvis midlertidig nedtur for radiolyttingen.
Det kanskje mest oppsiktsvekkende på de ferske lyttertallene er at Radio Norge er på en nedtur og blir nå forbigått av NRK mP3, mens NRK P3 er blitt forbigått av P5 Hits.
Nedturen for hovedkanalen er med på å dumpe markedsandelen for Bauer Media, som nå er under 10 %. Uke 12 er dermed årets dårligste for Bauer Media, målt i markedsandel.
På pluss-siden hører lytterne nå lenger på radio igjen og når antall lytteminutter øker samtidig som oppslutningen øker betyr det at også ratingen øker ( lyttingen pr. minutt )
LYTTERTALL UKE 12, 2021 ( i parentes uke 11 - uke 10 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 61,4 - ( 60,5 - 60,8 )
NRK TOTALT: 42,0 - ( 41,6 - 41,4 )
P4-GRUPPEN: 21,6 - ( 20,6 - 21,5 )
BAUER MEDIA: 12,8 - ( 13.0 - 12,7 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 26,2 - ( 25,9 - 25,4 )
P4: 11,7 - ( 10,9 - 11,5 )
NRK P1+: 6,8 - ( 6,8 - 6,7 )
NRK P2: 6,8 - ( 6,6 - 6,4 )
P5 Hits: 4,4 - (4,0 - 4,0 )
NRK P3: 4,1 - ( 4,3 - 4,5 )
NRK mP3: 4,0 - ( 4,1 - 3,7 )
Radio Norge: 3,9 - ( 3,9 - 4,2 )
NRK Alltid Nyheter: 3,3 - ( 3,1 - 3,1 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 68,1 - ( 68, 7 - 67,7 )
P4-GRUPPEN: 22,0 - ( 20,8 - 22,1 )
BAUER MEDIA: 9,9 - ( 10,6 - 10,2 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 12: 149 - Uke 11: 147 - Uke 10: 146 - Uke 9: 137 - Uke 8: 141 - Uke 7: 139
Rating (%)
Uke 12: 6,3 - Uke 11: 6,2 - Uke 10: 6,1 - Uke 9: 5,7 - Uke 8: 5,9 . Uke 7: 5,7
SE OGSÅ:
Lyttertall, uke 10, 2021
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|