The Beat Bergen ble lansert i det stille i Vestland fylke i januar. Kanalen er å høre på FM 105,8 i Bergens-området og har god dekning mange steder, men er ikke så bra i Bergen sentrum. Årsaken til det er at Stortinget vedtok et forbud mot kommersiell lokalradio på FM i storbyene. Konsesjonen som nå sender The Beat er utenfor det såkalte slukkeområdet.
The Beat er det nest største merkevarenavnet til Metro-gruppen, som man kan høre i Oslo-området og andre steder på Østlandet. Stasjonen ble også lansert i Trondheim i fjor.
Dette er en ren musikk-kanal og kalles gjerne ungdoms-stasjonen i Metro-gruppen, men daglig leder Hilde Apneseth forteller at de har lyttere helt opp til 50 år.
– Det er dagens popmusikk, med artister som veldig mange setter stor pris på, forteller Apneseth om formatet på stasjonen. I lydklippet nedenfor forteller radiosjefen mer om hvorfor de har startet opp The Beat Bergen:
Radionytt.no planlegger å restarte sin podcast i løpet av de kommende ukene og dette er et av flere segmenter du kan få med deg i podcasten Radionytt. Følg med for mer informasjon
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt