Det er endel endringer på de ferske lyttertallene, der vi kan se både påskeuka og uka etterpå. Men, sluttsummen er at radio klarte seg godt, med en rating helt på nivå med andre uker.
Nå gikk den totale radiolyttingen målt i oppslutning litt ned i påsken, men ifølge PPM-tallene fra Nielsen brukte hver lytter mer tid på radio, som altså gir en lytting pr. minutt på samme nivå som ellers.
Enkeltkanalene som fikk mest igjen for å lage påskestemning var NRK P1 og NRK P1+, noe som antagelig har å gjøre med den tradisjonelle påskelabyrinten.
Men, i selve påskeuka gikk markedsandelen til NRK faktisk ned, slik at hverken P4-gruppen eller Bauer Media har grunn til å henge med hodet.
Nå kan man selvsagt ikke konklurdere for bastant med tall for en til to uker, men alt tyder på at radio kom seg greit gjennom påskehøytiden.
LYTTERTALL UKE 14, 2021 ( i parentes uke 13 - uke 12 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 59,9 - ( 58,9 - 61,4 )
NRK TOTALT: 40,3 - ( 40,1 - 42,0 )
P4-GRUPPEN: 20,9 - ( 21,2 - 21,6 )
BAUER MEDIA: 13,2 - ( 12,2 - 12,8 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 24,8 - ( 26,3 - 26,2 )
P4: 11,7 - ( 11,1 - 11,7 )
NRK P1+: 6,6 - ( 7,2 - 6,8 )
NRK P2: 6,3 - ( 5,6 - 6,8 )
NRK P3: 4,4 - (3,9 - 4,1 )
NRK mP3: 3,9 - ( 3,6 - 4,0 )
Radio Norge: 3,8 - ( 3,5 - 3,9 )
P5 Hits: 3,8 - ( 3,9 - 4,4 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 68,5 - ( 67,3 - 68,1 )
P4-GRUPPEN: 21,1 - ( 22,6 - 22,0 )
BAUER MEDIA: 10,4 - ( 10.0 - 9,9 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 14: 149 - Uke 13: 154 - Uke 12: 149 - Uke 11: 147 - Uke 10: 146 - Uke 9: 137
Rating (%)
Uke 14: 6,2 - Uke 13: 6,3 - Uke 12: 6,3 - Uke 11: 6,2 - Uke 10: 6,1 - Uke 9: 5,7
SE OGSÅ:
Lyttertall, uke 12, 2021
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|