FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Radio holdt seg i påsken
PPM-tallene for uke 14, 2021: noen overraskelser

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 21.04.21 - Kyrre Dahl


Det er endel endringer på de ferske lyttertallene, der vi kan se både påskeuka og uka etterpå. Men, sluttsummen er at radio klarte seg godt, med en rating helt på nivå med andre uker.

Nå gikk den totale radiolyttingen målt i oppslutning litt ned i påsken, men ifølge PPM-tallene fra Nielsen brukte hver lytter mer tid på radio, som altså gir en lytting pr. minutt på samme nivå som ellers.

Enkeltkanalene som fikk mest igjen for å lage påskestemning var NRK P1 og NRK P1+, noe som antagelig har å gjøre med den tradisjonelle påskelabyrinten.

Men, i selve påskeuka gikk markedsandelen til NRK faktisk ned, slik at hverken P4-gruppen eller Bauer Media har grunn til å henge med hodet.

Nå kan man selvsagt ikke konklurdere for bastant med tall for en til to uker, men alt tyder på at radio kom seg greit gjennom påskehøytiden.

LYTTERTALL UKE 14, 2021 ( i parentes uke 13 - uke 12 ), daglig oppslutning i %:

RADIO TOTALT: 59,9 - ( 58,9 - 61,4 )

NRK TOTALT: 40,3 - ( 40,1 - 42,0 )

P4-GRUPPEN: 20,9 - ( 21,2 - 21,6 )

BAUER MEDIA: 13,2 - ( 12,2 - 12,8 )

Enkeltkanaler:

NRK P1: 24,8 - ( 26,3 - 26,2 )

P4: 11,7 - ( 11,1 - 11,7 )

NRK P1+: 6,6 - ( 7,2 - 6,8 )

NRK P2: 6,3 - ( 5,6 - 6,8 )

NRK P3: 4,4 - (3,9 - 4,1 )

NRK mP3: 3,9 - ( 3,6 - 4,0 )

Radio Norge: 3,8 - ( 3,5 - 3,9 )

P5 Hits: 3,8 - ( 3,9 - 4,4 )

NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning

Markedsandeler: ( andel i % )

NRK TOTALT: 68,5 - ( 67,3 - 68,1 )

P4-GRUPPEN: 21,1 - ( 22,6 - 22,0 )

BAUER MEDIA: 10,4 - ( 10.0 - 9,9 )

Lytteminutter blant lyttere (min)

Uke 14: 149 - Uke 13: 154 - Uke 12: 149 - Uke 11: 147 - Uke 10: 146 - Uke 9: 137

Rating (%)

Uke 14: 6,2 - Uke 13: 6,3 - Uke 12: 6,3 - Uke 11: 6,2 - Uke 10: 6,1 - Uke 9: 5,7

SE OGSÅ: Lyttertall, uke 12, 2021

Si din mening på vår: Facebook-side

Kilde: Nielsen Media Research

  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO