Uke 16 og uke 15 ble årets beste uker for radiolyttingen så langt, ifølge PPM-tallene fra Nielsen. Med 61,8 % og 62,0 % er den daglige oppslutningen også langt høyere enn den var i fjor i de samme ukene ( 58,6 % )
Det kan virke som de kommersielle aktørene har gjort det relativt sett best de siste ukene. Hovedkanalen til P4 opplever sin beste uke så langt i år i uke 16, mens Bauer Media totalt hadde sin beste uke i 2021 i uke 15.
Målt i markedsandeler er det også fremgang for P4-gruppen og litt nedgang for NRK, mens Bauer går både litt opp og litt ned.
Det er vanskelig å peke ut noen årsak til at radio går fremover, men NRKs relative tilbakegang kommer samtidig som NRK Sport har mistet lyttere. For Bauer er det en god uke både for Radio Rock og Radio Vinyl.
LYTTERTALL UKE 16, 2021 ( i parentes uke 15 - uke 14 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 61,8 - ( 62,0 - 59,9 )
NRK TOTALT: 41,5 - ( 41,2 - 40,3 )
P4-GRUPPEN: 22,4 - ( 22,1 - 20,9 )
BAUER MEDIA: 13,9 - ( 14,5 - 13,2 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 25,7 - ( 25,4 - 24,8 )
P4: 12,1 - ( 11,8 - 11,7 )
NRK P1+: 6,8 - ( 6,9 - 6,6 )
NRK P2: 6,1 - ( 6,5 - 6,3 )
NRK P3: 4,4 - ( 4,2 - 4,4 )
NRK mP3: 4,2 - ( 3,8 - 3,9 )
Radio Norge: 4,2 - ( 4,2 - 3,8 )
P5 Hits: 4,1 - ( 4,3 - 3,8 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 67,1 - ( 67,0 - 68,5 )
P4-GRUPPEN: 22,6 - ( 21,3 - 21,1 )
BAUER MEDIA: 10,3 - ( 11,7 - 10,4 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 16: 149 - Uke 15: 146 - Uke 14: 149 - Uke 13: 154 - Uke 12: 149 - Uke 11: 147
Rating (%)
Uke 16: 6,4 - Uke 15: 6,3 - Uke 14: 6,2 - Uke 13: 6,3 - Uke 12: 6,3 - Uke 11: 6,2
SE OGSÅ:
Lyttertall, uke 14, 2021
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|