Etter et par knalluker i uke 15 og 16 peker lyttertallene litt nedover i uke 17 og uke 18. Det er ikke så uvanlig at lyttingen går nedover etterhvert som våren får fotfeste.
Da er det mer interessant å merke seg at P4-gruppen gjør det relativt sett best av aktørene, og holder seg stabile, hele gruppen sett under ett og en liten fremgang for hovedkanalen P4.
P4-gruppen kan også glede seg over at P5 Hits suser forbi Radio Norge og NRK mP3 og er nå jevnstore med NRK P3, på PPM-tallene som utarbeides av Nielsen.
Dette gir P4-gruppen også en liten oppgang i markedsandeler, der Bauer neppe er like fornøyd med å komme under 10 %, for andre gang på noen få uker.
LYTTERTALL UKE 18, 2021 ( i parentes uke 17 - uke 16 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 60,8 - ( 61,4 - 61,8 )
NRK TOTALT: 40,7 - ( 41,2 - 41,5 )
P4-GRUPPEN: 22,4 - ( 22,6 - 22,4 )
BAUER MEDIA: 13,7 - ( 13,5 - 13,9 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 25,4 - ( 25,6 - 25,7 )
P4: 12,4 - ( 12,2 - 12,2 )
NRK P1+: 6,7 - ( 7,1 - 6,8 )
NRK P2: 6,5 - ( 6,5 - 6,1 )
P5 Hits: 4,4 - ( 4,3 - 4,1 )
NRK P3: 4,4 - ( 4,4 - 4,4 )
Radio Norge: 3,9 - ( 3,7 - 4,2 )
NRK mP3: 3,8 - ( 3,9 - 4,2 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 66,5 - ( 65,9 - 67,1 )
P4-GRUPPEN: 23,7 - ( 23,7 - 22,6 )
BAUER MEDIA: 9,8 - ( 10,3 - 10,3 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 18: 146 - Uke 17: 150 - Uke 16: 149 - Uke 15: 146 - Uke 14: 149 - Uke 13: 154
Rating (%)
Uke 18: 6,2 - Uke 17: 6,4 - Uke 16: 6,4 - Uke 15: 6,3 - Uke 14: 6,2 - Uke 13: 6,3
SE OGSÅ:
Lyttertall, uke 16, 2021
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|