02.05.2022 - RADIONYTT.NO - Kyrre Dahl
Jakob Hildrum og Niclas Fonn Skinlo - Foto: P4
Jakob Hildrum kommer fra NTB hvor han har vært journalist og vaktsjef, og som tidligere produsent og vaktsjef i «NRK Nyhetsmorgen» har han også erfaring med morgensending på radio. Han har i tillegg TV-bakgrunn fra både Mastiff, Monster og Feelgood TV, samt to bachelorgrader fra Høgskulen Volda
Hildrum, som sier at direktesendt radio er hans store lidenskap, skal nå jobbe med den populære programledertrioen i P4s Radiofrokost, Bjørn Faarlund, Marte Kaasa Arntsen og Øystein Røe Larsen.
Niclas Fonn Skinlo har de siste årene jobbet i VG og NRK, og før det var han i flere år tilkallingsvikar i P4. Han har i tillegg en bachelor fra Oslo MET. Nå tar han over det som på kort tid har blitt Norges nest største kommersielle morgenshow på radio, «God Morgen med Hilde og Hugin». Skinlo skal dermed være med på videreutviklingen av det innovative programkonseptet der Hilde Skovdahl og Kjetil Hugin lager morgensending på fem ulike radiokanaler samtidig.
«God Morgen med Hilde og Hugin» sendes parallelt på både P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country slik at lytterne selv kan bestemme hvilken musikalsk innpakning de ønsker på programmet. Noe lignende har aldri tidligere vært gjort i Norge, skriver P4-gruppen i en pressemelding.
Programredaktør i P4-gruppen, Anders Opsahl sier gode produsenter er helt avgjørende for at programlederne yter sitt beste, og han er sikker på at Hildrum og Skinlo kommer til å løfte de to populære morgensendingene ytterligere
- Nå styrker vi programavdelingen med to kompetente radioprodusenter som er gode på vinklinger og idéutvikling, og som garantert kommer til å sørge for en vitamininnsprøytning i en allerede fremoverlent redaksjon, sier Opsahl.
«P4s Radiofrokost» er landets klart største kommersielle morgenshow på radio, med en kommersiell markedsandel på over 40%, mens «God Morgen med Hilde og Hugin» bare uker etter lanseringen i mars har plassert seg som det nest største. Programmet har en markedsandel på 16%, og i snitt 286 000 ukentlige lyttere (Kilde: Nielsen PPM 16/3-29/4 2022)