25.05.22 - Kyrre Dahl
Tomm-Espen Kroken. Foto: Radio Metro
– Jeg er veldig glad for at vi har klart å kapre Tomm-Espen Kroken som vår nye programsjef, sier Hilde Apneseth, adm.dir. i Metro Sounds.
Tomm-Espen Kroken starter i sin nye stilling som programsjef hos Metro Sounds 1 juni. Han skal jobbe målrettet sammen med selskapets redaksjon for å utvikle og forbedre innholdet i selskapets underholdningsprodukter.
Hovedfokus blir Metro Sounds største merkevare som er Radio Metro, men han vil også ha et overordnet ansvar for innholdet i bedriftens øvrige radiokanaler, podkaster og nye digitale satsingsområder.
– Det er en klisjé, men jeg sier det likevel. Dette er en unik mulighet for min del etter tretti års erfaring med faget. Det er utrolig spennende å kunne føre Metro-arven videre i samarbeid med Hilde og ansvarlig redaktør og radiolegende Svein Larsen, sier Tomm-Espen.
Tomm-Espen Kroken går fra to internasjonale mediekonsern, til et mindre norskeid underholdningsselskap:
– Jeg tar med meg erfaringen fra mange, mange år i store konsern, og går tilbake til det lokale og nære som er det radio egentlig handler om for veldig mange. Vi må være noe annet enn Spotify for å holde oss relevante for lytterne i fremtiden.