Radiolyttingen holdt seg over 50 % i sommer, men bare såvidt. Den dårligste uka ble uke 29 da den totale oppslutningen ble på 50,1 %, ifølge PPM-målingene som Nielsen utarbeider. Det var nedgang over hele fjøla, men NRK klarte seg relativt bedre enn de andre, kanskje på grunn av Reiseradioen? Her er en oversikt over sommerens lyttertall.
LYTTERTALL UKE 31, 2022 ( i parentes uke 30 - 29 - 28), dgl. oppslutning i %:
Totalt:
RADIO TOTALT: 54,1 - ( 51,2 - 50,1 - 52,0 )
NRK TOTALT: 34,9 - ( 34,0 - 32,7 - 34,0 )
P4-GRUPPEN: 21,1 - ( 19,0 - 18,8 - 19,7 )
BAUER MEDIA: 12,9 - ( 11,5 - 11,8 - 12,0 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 66,4 - ( 67,2 - 65,6 - 66,0 )
P4-GRUPPEN: 21,9 - ( 21,3 - 22.3 - 23,1 )
BAUER MEDIA: 11,7 - ( 11,5 - 12,0 - 10,9 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
148 - ( 151 - 152 - 152 )
Rating (%)
5,6 - ( 5,4 - 5,3 - 5,5 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 23,1 - ( 22,1 - 21,0 - 21,3 )
P4: 11.6 - ( 10,2 - 10,0 - 10,9 )
NRK P1+: 5,8 - ( 6,2 - 6,2 - 6,2 )
NRK P2: 5,2 - ( 4,9 - 5,1 - 5,6 )
Radio Norge: 4,1 - ( 3,5 - 3,2 - 3,2 )
P5 Hits: 4.0 - ( 3,7 - 3,7 - 3,4 )
NRK P3: 3,1 - ( 2,9 - 2,8 - 3,1 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning