04.12.2022 - RADIONYTT.NO - Kyrre Dahl
Foto: P4
- Vi må stå sterkere digitalt og svare gigantene med samme mynt, sier Rune Hafskjær, digitaldirektør i P4-gruppen, i en pressemelding.
Nå får alle P4-gruppens radiokanaler og norske podkaster en ny felles tilhørighet og lytteplattform med navnet Lyden av Norge. Det lanseres helt nye lytteapper, nettspillere og apper for biler med én felles ny merkevare og logo for norske lyttere.
- Det er mange globale aktører som forsøker å ta kontroll over norsk radio- og podkastdistribusjon, forsyne seg av norske annonseinntekter eller på andre måter utgjør en trussel for viktig norsk redaktørstyrt lydinnhold, og dette er et viktig steg for å møte denne konkurransen offensivt, sier Hafskjær.
P4-gruppen er Norges største kommersielle radioaktør, og selv om kringkastet DAB står fjellstøtt ser man nå behov for å møte fremtidens økte konkurranse om lyttere og annonsører med en tydelig og kraftfull samlet plattform for norsk, redaktørstyrt lyd.
Den nye plattformen er annonsefinansiert og dermed gratis for norske lyttere, i motsetning til den økende andelen av digitalt innhold som krever abonnement.
Den nye plattformen består ved lansering av:
Vil du vite mer: lydenavnorge.no