Lyttertallene holdt seg godt i desember, mye takket være de dedikerte julekanalene, viser PPM-tallene fra Nielsen. Oppslutningen ble relativt stabil på månedsbasis selv om siste uka i desember var en litt dårligere uke. Det betyr at ukene før julaften var gode for radiolyttingen. P7 Klem (Julekanalen) ble landets tredje største radiokanal men stjal en del lyttere fra hovedkanalen P4. P24-7 KOS (Juleradioen) ble vesentlig større enn Radio Norge.
LYTTERTALL DESEMBER 2022 ( i parentes november ), dgl. oppslutning i %:
Totalt:
RADIO TOTALT: 59,3 - ( 60,2 )
NRK TOTALT: 37,3 - ( 38,1 )
P4-GRUPPEN: 22,8 - ( 22,8 )
BAUER MEDIA: 15,2 - ( 15,0 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 63,9 - ( 64,2)
P4-GRUPPEN: 22,9 - ( 22,9 )
BAUER MEDIA: 13.2 - ( 12,9 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
133 - ( 131 )
Rating (%)
5,5 - ( 5,5 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 22,5 - ( 22.8 )
P4: 10,8 - ( 12,2 )
P7 Klem: 6,6 - ( 2,5 )
NRK P2: 6,2 - ( 6,9 )
NRK P1+: 6,0 - ( 6,2 )
P24-7 Kos: 4,9 - ( 2,1 )
Radio Norge: 3,9 - ( 4,8 )
P5 Hits: 3,4 - ( 4,7 )
NRK Nyheter: 2,8 - ( 3,7 )
NRK P3: 2,8 - ( 3,3 )
NRK mP3: 2,8 - ( 3,2 )
NRK Sport: 2,2 - ( 1,9 )
NRK Klassisk: 2,0 - ( 1,5 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning