Radiolyttingen i februar er på nøyaktig samme nivå som i januar. Det er i seg selv et relativt høyt nivå sammenlignet med høsten 2022. Det viser PPM-tallene som Nielsen utarbeider. Det ser ut som P4-gruppen gjorde det best i februar, mest på grunn av fremgang for P5 Hits. NRK P1 og P1+ har begge en liten nedgang, men man finner noen av disse lytterne igjen på NRK Sport.
LYTTERTALL FEBRUAR 2023 ( i parentes januar 2022 ), dgl. oppslutning i %:
Totalt:
RADIO TOTALT: 61,8 - ( 61,8 )
NRK TOTALT: 41,0 - ( 40,9 )
P4-GRUPPEN: 23,7 - ( 23,2 )
BAUER MEDIA: 15,8 - ( 15,6 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 65,5 - ( 66,3 )
P4-GRUPPEN: 22,7 - ( 21,7 )
BAUER MEDIA: 11,8 - ( 12.0 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
133 - ( 134 )
Rating (%)
5,7 - ( 5,8 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 24,4 - ( 24,9 )
P4: 13,0 - ( 13,0 )
NRK P2: 7,5 - ( 7,2 )
NRK P1+: 6,1 - ( 6,5 )
Radio Norge: 5,7 - ( 5,6 )
P5 Hits: 5,0 - ( 4,3 )
NRK P3: 4,1 - ( 4,1 )
NRK mP3: 3,9 - ( 3,6 )
NRK Nyheter: 3,6 - ( 3,5 )
NRK Sport: 3,0 - ( 2,3 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning