Etter flere måneder med fremgang sank lyttertallene noe i april. Det er neppe noe dramatikk i det, ettersom påskeferien er kjent for å kaste om på lyttervaner. Det er trolig også påsken som er skyld i at NRK P1 holder seg stabil og NRK P1+ går litt oppover, mens alle andre kanaler går nedover på PPM-tallene som Nielsen har utarbeidet for april.
LYTTERTALL APRIL 2023 ( mars - februar 2023 ), dgl. oppslutning i %:
Totalt:
RADIO TOTALT: 60,3 - ( 62,4 - 61,8 )
NRK TOTALT: 39,3 - ( 41,2 - 41,0 )
P4-GRUPPEN: 23,9 - ( 24,8 - 23,7 )
BAUER MEDIA: 15,1 - ( 15,7 - 15,8 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 64,5 - ( 64,6 - 65,5 )
P4-GRUPPEN: 23,3 - ( 24,3 - 22,7 )
BAUER MEDIA: 12,2 - ( 11,1 - 11,8 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
138 - ( 134 - 133 )
Rating (%)
5,8 - ( 5,8 - 5,7 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 25,0 - ( 25,0 - 24,4 )
P4: 13,1 - ( 13,5 - 13,0 )
NRK P2: 7,1 - ( 7,8 - 7,5 )
NRK P1+: 6,1 - ( 5,8 - 6,1 )
Radio Norge: 4,9 - ( 5,4 - 5,7 )
P5 Hits: 4,3 - ( 4,8 - 5,0 )
NRK P3: 3,6 - ( 4,0 - 4,1 )
NRK mP3: 3,4 - ( 3,8 - 3,9 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning