08.11.2024 - RADIONYTT.NO - Kyrre Dahl
P4-gruppen lanserer den nye radiokanalen P12 Hitmix, med fokus på yngre lyttere. Samtidig avsluttes samarbeidet med franskeide NRJ.
P4 tar med dette full kontroll over eget produkt både på lufta og i sosiale medier. P4-gruppen skriver i en pressemelding at den nye kanalen blir en enda tydeligere satsing på egen identitet og et ungdomsformat med den aller beste hitmusikken.
Programredaktør i P4-gruppen, Anders Opsahl, sier alle markedsundersøkelser viser at de unge ønsker seg ny hitmusikk i store mengder, og at navnet «Hitmix» peker på at det er nøyaktig det de nå får.
- Vi har gjennom mange år hatt et godt samarbeid med NRJ, og lytterne på den nye kanalen vil kjenne igjen både programledere og musikkmiks. Men nå lager vi en kanal som i enda større grad er spisset inn mot det målgruppen sier at de ønsker seg. P12 Hitmix er designet for å levere musikk og innhold tilpasset unge lyttere hvert eneste minutt hele døgnet, med alle de største hitene fra artister som Alan Walker, Dagny, David Guetta, Dua Lipa, Kygo, Sabrina Karpenter og The Weeknd. sier Opsahl.
Den nye kanalen er på lufta fra 1. januar neste år, og P4-gruppens kanalrekke består dermed av de ni riksdekkende radiokanalene P4, P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro, P10 Country, P11 Dance og P12 Hitmix