Radionytt.no - 18.11.2024 - Kyrre Dahl
Bauer Media har sikret seg rettighetene til NRJ fra det franske mediekonsernet NRJ Group, etter at NRJ og P4-gruppen brøt samarbeidet.
Kristoffer Vangen. Foto: Bauer Media
Det blir Bauer Media som skal samarbeide med det franske mediekonsernet NRJ Group om kanalen NRJ i Norge. Det skjer etter at P4-gruppen tidligere denne måneden offentliggjorde at de avslutter avtalen med NRJ og i stedet satser på sin egen kanal, P12 Hitmix.
- Dette er en spennende mulighet for oss og et bevis på at Bauer Media er en foretrukket partner innen radio og lydmedier, ikke bare i Norge, men i hele Norden, sier Jim Receveur, administrerende direktør i Bauer Media Norge, i en pressemelding.
NRJ er en av Europas største radiokanaler, med utgangspunkt i Frankrike. I Sverige og Finland har Bauer allerede i flere år samarbeidet med NRJ. Avtalen innebærer at Bauer Media nå vil kunne tilby NRJ som en del av sin radioportefølje i Norge, noe som ytterligere styrker selskapets posisjon som ledende i lydmarkedet.
NRJ, som er kjent for å tilby hitmusikk og underholdning rettet mot et ungt og musikkinteressert publikum, har etablert seg som en av de mest populære merkevarene innen radio internasjonalt. NRJ vil være et attraktivt tillegg til Bauer Medias eksisterende radiokanaler.
- Flere års godt samarbeid med Bauer Media i Sverige og Finland gir oss nå et helhetlig partnerskap med den største kommersielle radioaktøren i Norden,» sier Richard Mazeret, CEO International Operations, NRJ Group.
Med denne avtalen posisjonerer Bauer Media seg enda sterkere i kampen om de unge voksne lytterne, en målgruppe som er svært ettertraktet blant annonsører. Bauer Media vil videreføre NRJs profil og musikkformat, slik lytterne kjenner og liker.
- Vi gleder oss til å utvikle og videreføre NRJ i Norge og tilby lytterne et enda sterkere utvalg av musikk og underholdning, sier ansvarlig redaktør i Bauer Media, Kristoffer Vangen, ifølge Kampanje.