Radionytt.no - 22.11.2024 - Kyrre Dahl
Podme opplyser at de har lykkes med sin kvalitative strategi og har nå passert 350 000 abonnenter til sin podkasttjeneste i Norge, Sverige og Finland.
Martina Göranson. Foto: Podme/Schibsted
I løpet av de siste to årene har Podme økt antall betalende abonnenter med 75 % fra 200 000 til nå 350 000 i Sverige, Finland og Norge samlet. Dette styrker selskapets posisjon i et konkurranseutsatt marked går det fram av en pressemelding.
- Vår sterke abonnementsvekst er en historisk milepæl for oss og et bevis på kraften i vår innholds-strategi og fremgang i vårt samarbeid med podkastprodusenter, sier Martina Göransson, som er vd( adm.dir ) for Podme.
- Podkastformatet har vokst mye de siste årene og jeg er stolt over at Podme har utviklet en business-modell som driver både abonnement og inntektsvekst i alle våre markeder, sier Göransson.
I pressemeldingen trekkes det fram at det er aktuelle dokumentarpodkaster fra varemerker innenfor Schibsted Media som har drevet veksten denne høsten. I Sverige er det en fersk podkast som kalles "Mardrömsgästen" som er viktig og i Finland har Podme flere av de mest pålyttede podkastene i landet.
Podme vil fortsette med sin suksess-strategi som beskrives som engasjerende historier tilpasset lokale målgrupper