Radionytt.no: 11.04.25 - Kyrre Dahl
Radio Metro blir nå en del av audioXi, Norges største digitale markedsplass for lydannonsering. Samarbeidet gir Radio Metro teknologisk og kommersiell drahjelp i et stadig mer digitalt mediemarked – og gir annonsører økt tilgang til både lokal og nasjonal rekkevidde via én samlet plattform.
Yvonne Stikkbakke og Kristoffer Vangen. Foto Frode Stie
– Dette er et viktig steg for oss. Gjennom audioXi får vi ikke bare tilgang til en moderne markedsplass, men gjør det også enklere for annonsører å kjøpe plass hos oss, både direkte og via programmatiske løsninger, sier daglig leder Yvonne Stikbakke i Radio Metro, i en pressemelding.
For første gang blir Radio Metros digitale lydinnhold tilgjengelig for programmatisk kjøp, noe som imøtekommer en økende etterspørsel i markedet. audioXi, som er utviklet av Bauer Media Audio, samler annonsering på tvers av radio, podkast og strømmetjenester – og er i dag etablert i ti europeiske markeder.
– Med Radio Metro på laget utvider vi rekkevidden i Norge ytterlig. Samtidig får vi et nytt og sterkt digitalt produkt inn i plattformen vår, sier ansvarlig redaktør Kristoffer Vangen i Bauer Media Norge.
Samarbeidet gir økt fleksibilitet og målretting for både nasjonale og lokale annonsører, og legger til rette for videre vekst innen datadrevet lydannonsering i det norske markedet.
Annonse