I anledning Robbie Williams 40-årsdag torsdag den 13. februar produserer P4 en helt egen kanal for å hylle popstjernen. I tillegg til å spille storhiten "Angels" fra 1997 i svært tung rotasjon vil kanalen utelukkende by på Williams-relatert innhold. Robbie Williams-kanalen er en såkalt pop up-kanal, og vil være tilgjengelig digitalt hele døgnet den 13. februar.
- Dette er en noe spesiell hyllest til en av de mest spesielle popartistene vi har hatt de siste tiårene. Robbie har vært en god venn av P4 gjennom hele sin karriere, samtidig er han en av de mest spilte på kanalen gjennom tidene, sier Mads Tørklep, redaksjonssjef i P4.
Fans verden over har satt seg som mål å få popstjernens 17 år gamle storhit "Angels" tilbake på toppen av hitlistene på hans fødselsdag, den 13. februar. Ved hjelp av sosiale medier har mange tusen mobilisert for å kjøpe singelen som en bursdagsgave til artisten. P4 vil i den anledning lage en spesialkonstruert radiokanal med Robbie Williams-innhold som kun skal spille denne ene låta. P4-programlederne Hanne Evensen, Martin Holmen og Ørjan Bjørnstad vil lede sendingene. Alle er ivrige Robbie Williams-tilhengere, men tror likevel de kan komme til å gå lei litt av låta.
- Vi gleder oss til å gi fansen en real dose, eller skal jeg si overdose med Robbie. Dette blir skikkelig gøy. Men det blir nok lenge til jeg kommer til å høre "Angels" igjen etter torsdag, smiler programleder Ørjan Bjørnstad.
- Jeg digger låta, og har derfor hørt ganske mye på den allerede før sendestart. Jeg vet ikke om jeg beholder vettet etter mange timer med samme sang på "repeat". Jeg kan nok gå litt lei, ler Hanne Evensen.
- Vi håper og tror folk har hørt låta nok når den har gått 300 ganger i løpet av dette døgnet, avslutter Tørklep.
Kanalen blir tilgjengelig via P4s app for Android og iPhone, samt via nettradioplayeren på P4.no
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt