Digital rådgiver Kristin Langangen fra RED Media har meldt overgang til P4 Radio hele Norge, og
radiokanalen styrker dermed sitt digitale lag med ytterligere en dyktig medarbeider, går det fram av en pressemelding.
I løpet av 2014 har P4 ansatt fem personer som jobber kun digitalt - to med salg og tre med innholdsproduksjon. Langangens
hovedoppgave i P4 blir å videreføre arbeidet med å ta radio inn i den digitale verden.
Merkevare med digitale ambisjoner
Langangen har allerede mange års erfaring med digitale kampanjer. I ni år har hun jobbet som kundeansvarlig og digital
rådgiver i henholdsvis Red Media og MEC, og før det var hun PR- og medieansvarlig i Triumph. Nå gleder Langangen seg til å ta
fatt på nye utfordringer i P4.
– Det ligger et stort potensiale i krysningspunktet mellom tradisjonelle radiokampanjer og nye digitale konsepter, sier hun.
– P4 er en sterk merkevare med digitale ambisjoner, og i tillegg får jeg jobbe med en unik gjeng med kreative, flinke og engasjerte
folk, avslutter Langangen.
Økning på digitale flater
I et radiomarked som har holdt seg stabilt de siste sju årene opplever P4 en sterk økning i besøk på digitale flater.
Siden mars i år har kanalen hatt en økning på nettsider og mobile apper på 250%.
Assisterende salgsdirektør i P4, Nils Sejersted, sier P4 - i likhet med alle andre medier - opplever økt interesse
for digitale løsninger fra kundene. - For P4 er det derfor helt avgjørende å ha solid digital kompetanse på huset, både i salg og
i redaksjon, sier han.
– Vi blir stadig utfordret på kombinasjoner av radiokampanjer og digitale løsninger, så dette er definitivt et
satsingsområde for oss. - Med Kristin på laget styrker vi denne satsningen med kompetanse og erfaring vi ikke har fra før,
avslutter Sejersted.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt