FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  DIVERSE:
Lytterne vil ha innhold på morgenshowet
Radioene er for opptatt av folk på farten, viser ny analyse

Mer om Diverse


RADIONYTT.NO - 13.11.14 - Kyrre Dahl


De fleste fagfolk sverger til prinsippet om at morgenshowet skal lages for travle mennesker som er på vei til jobb og at man derfor må ha korte segmenter og innhold som er enkelt og kjapt å fordøye. Det er ikke nødvendigvis riktig, viser en ny analyse fra danske Radioanalyzer:

"For kun halvdelen af Skandinaviske morgen-lyttere forlader deres eget hjem i løbet af morgenshowet. Og i tidsrummet mellem 6 og 9 er hjemme-lytterne i så kraftigt overtal, at radiofladen burde være bygget til dem.", går det fram av analysen.

Radioanalyzer har gjennomgått millioner av lytterbevegelser fra de offisielle skandinaviske PPM-målingene og har utgitt sin analyse i den ferske rapporten: "2014 Autumn Analysis - Mythbusting the airwaves"

Analysen viser også at fortolkningen av lytternes forbruksrytme kan spille inn på maktbalansen mellom de kommersielle radioene og Public Service-kanalene i Skandinavia:

"Public service radioerne afviger mere fra den klassiske model, hvor man bygger et show man kan tage med sig i bilen, end de kommercielle kanaler gør. Med mindre trafik, men flere nyheder, færre hurtige underholdningsfix og mere dybde. Og det virker tilsyneladende, for morgenfladen er den klart stærkeste hos public service radioerne.", skriver Radioanalyzer.

Det er omvendt på ettermiddagen, da er de kommersielle stasjonene sterkest, noe som kan skylde at det høyere tempoet passer bedre til lytternes radiovaner på denne tiden av døgnet, er en konklusjon i analysen.

Mer om analysen finner du her: http://www.radioanalyzer.com/2014_Autumn_Analysis.pdf

Kilde: Radioanalyzer

Les også: NRK vil samarbeide med lokalradio

Kommenter gjerne denne saken på vår: Facebook-side

  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO