Det er nå flere nasjonale radiokanaler i Finland, etter at mediemyndigheten Traficom vedtok nye 10 år lange konsesjoner i november. Det melder radionytt.se
Mediatakojat har startet to oldies-stasjoner: Kasari, som spiller 80-talls musikk og Ysäri, som sender musikk fra 90-tallet. Disse har sendere i henholdsvis 20 og 14 områder og reklamesalget er det Bauer Media som står for.
Dessuten har Sanomat kjøpt to mindre radioselskaper og dermed skapt kjeden Aito Iskelmä (Äkta Schlager) med 37 frekvenser og bygd ut Groove FM Business – tidigere Business FM – til totalt 8 markeder.
Samtidig meldes det at radioreklame hadde et godt år i Finland i fjor. Det ble solgt radioreklame for 69,75 millioner euro i 2019, noe som er en oppgang på 6,1 % sammenlignet med året før, ifølge radionytt.se
Hvis noen lurer, er det kun snakk om radio på FM i Finland, DAB eksisterer ikke i noen form.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt