Omsetningen av radioreklame har økt med 2,8 % i løpet av de fire første månedene i år, sammenlignet med samme periode i fjor. Det viser tall fra Sveriges Mediebyråer. Den totale
Omsetningen av reklame ( i alle medier ) står omtrent på stedet hvil i den samme perioden, men april alene ga ny rekord i omsetning av reklame på 1,607 milliarder svenske kronor. Aldri før er det solgt så mye reklame i april, melder radionytt.se.
I april formidlet mediebyråene radioreklame for 67,3 millioner. Det er 3,9 % mindre enn i april i fjor, noe som kan ha sammenheng med at påsken falt i april i år.
I Norge gikk omsetningen av radioreklame gjenom mediebyråene ned fra 136,1 millioner kroner i 1.tertial 2018 til 120,4 millioner kroner i 1. tertial 2019. Dette er tall som gjelder til og med april.
Det tilsvarer en nedgang på rundt 12 %, ifølge Mediebarometeret som utarbeides av Mediebyråforeningen.
Det er en generell nedgang i annonseomsetningen i norske medier i den samme perioden med 5,6 %, men april måned alene ble noe bedre enn man fryktet:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt