NENT Groups inntekter fra reklame falt med en prosent i 2019. Det kommer fram i årsrapporten som nå foreligger.
På radiosiden rapporterer NENT om stabile inntekter i Sverige, men tilbakegang i Norge og utsiktene fremover er heller ikke oppløftende:
- Reklamintäkterna inom radio var stabila i Sverige men minskade i Norge och såväl den svenska som norska marknaden för radioreklam bedöms ha minskat. NENT Groups svenska lyssnarandel ökade jämfört med föregående år medan den norska minskade, skriver NENT Group.
Til tross for nedgangen i reklameinntekter økte posten "Broadcasting & Streaming", som inneholder radio, med 8 % til 13,7 milliarder kroner. Dette skyldes økning for streamingtjenesten Viaplay, som fikk 310 000 nye kunder i 2019, melder radionytt.se.
Totalt hadde NENT Group en netto omsetning på 15,7 milliarder kroner i fjor, som er en vekst på 6,4 %. Samtidig ble overskuddet halvert til 758 millioner kroner, som skyldes avskrivninger og kostnader i forbindelse med nedbemanning.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt