SBS Radio, som også driver rikskanalen Radio Norge, lanserer i dag en ny digital radiokanal.
Radiostasjonen har fått navnet Radio Soft, noe som spiller direkte på typen musikk som blir å høre. Kanalen kan tas inn over hele
landet på DAB+ og nett.
I første omgang blir det bare fin og rolig musikk helt uten avbrytelser. Radio Soft har nemlig gjort det klart at
det døgnet rundt i hele sommer bare skal spilles musikalske perler helt uten avbrytelser. I alt 30 000 sanger ligger
klar på stasjonens spilleliste, der de aller fleste er klassikere du ikke hører på andre radiostasjoner, går det fram av en pressemelding.
Gjennom hele sommeren kan du høre musikk fra artister som Michael Bublè, Whitney Houston, Kenny G, Elvis Presley, Jan Eggum,
Barbra Streisand, Inger Lise Rypdal, og mange flere i en helt unik musikkblanding.
Fra høsten får Radio Soft et nytt og annerledes morgenkonsept med fokus på musikk, nyheter og informasjon. Programdirektør
Kristoffer Vangen sier i en kommentar at det i dag ikke finnes et tydelig morgenprogram som hjelper deg å starte dagen på en behagelig
måte.
- Det gleder vi oss til å tilby det norske folk fra høsten. Stemmen som skal vekke Norge på en mer behagelig måte er den velkjente radiostemmen til Lars Eikanger, forteller Vangen.
Lars Eikanger har vært en stemme på norsk radio siden tidlig 80 tall og skal nå lede det nye morgenkonseptet på Radio Soft.
- Gjennom grundige markedsanalyser har vi funnet et radiokonsept som vi ser mange nordmenn savner. En radiokanal som
spiller fin, rolig musikk og oppdaterer Norge på det som skjer. Radio Soft spiller rolig og behagelig musikk fra alle sjangere og alle årtier, men fellesnevneren er den mer behagelig stemningen på musikken. Den eldste sangen på spillelisten er fra 1954 og er Smile med Nat King Cole, sier Vangen.
Radio Soft vil også ha nyheter hver halvtime gjennom hele dagen og hyppig informasjon til alle reisende i Norge.
Uansett om det gjelder bil, båt, fly, tog eller andre fremkomstmidler.
Administrerende direktør, Lasse Kokvik, gleder seg til å lansere nok en ny kanal i 2015.
- Vi vil med Radio Soft ha en flåte med kanaler med fin spredning innen kjønn, alder og musikksjanger. Radio Norge er den store breddekanalen, Radio 1 tilfredsstiller de yngre lytterne, Radio Rock har en bred appell i rockesjangeren og har en noe mannlig profil mens Radio Soft er tenkt å appellere mest til voksne og moderne kvinner. Med Radio Soft i kanalporteføljen jobber vi for å ta ytterligere andeler i et radiolandskap med stadig større konkurranse, sier Kokvik.
Kanalen lanseres under DAB Konferansen, «Radioens digitale sprang».
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt