Radiostasjonene sier gjerne at de har 3 millioner daglige lyttere, men strengt tatt er lyttertallene de fleste uker i underkant av det. I uke
41 brøt radio gjennom muren med 3 000 100 lyttere, ifølge PPM-målingene som Nielsen lager.
Det er den første uka i høst at radio går over 3 millioner-grensen, samtidig er det også den første uka i høst at NRK har mer enn 2 millioner lyttere. 2,01 for å være nøyaktig.
Det er mulig å finne noen uker i fjor med såvidt over 3 millioner, så det betyr at lyttingen er i det minste stabil.
Ser vi på enkeltkanaler er det de voksne som lytter mer på radio kan det virke som, med oppgang de siste ukene både for NRK P2 og for NRK P1+
Det kanskje aller mest gledelig er at antall lytteminutter holder seg høyt og dermed er ratingen ( lytting pr. minutt ) faktisk på vei oppover.
LYTTERTALL UKE 41, 2020 ( i parentes uke 40 - uke 39 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 64,3 - ( 63,1 - 64,1 )
NRK TOTALT: 43,1 - ( 41,9 - 42,5 )
P4-GRUPPEN: 24,3 - ( 24,5 - 24,0 )
BAUER MEDIA: 15,5 - ( 14,4 - 15,1 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 26,2 - ( 26,2 - 26,3 )
P4: 12,8 - ( 12,7 - 13,0 )
NRK P1+: 7,0 - ( 6,9 - 6,7 )
NRK P2: 6,8 - ( 6,1 - 6,5 )
NRK P3: 4,8 - ( 5,0 - 5,1 )
P5 HITS: 4,5 - ( 4,6 - 4,8 )
RADIO NORGE: 4,5 - ( 4,4 - 4,8 )
NRK mP3: 3,8 - ( 3,7 - 3,8 )
Vi melder generellt ikke de under 4,0 %
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 65,4 - ( 63,6 - 65,8 )
P4-GRUPPEN: 23 - ( 23,8 - 22,6 )
BAUER MEDIA: 11,6 - ( 12,5 - 11,6 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 41: 148 - Uke 40: 149 - Uke 39: 145 - Uke 38: 144 - Uke 37: 147
Rating (%)
Uke 41: 6,6 - Uke 40: 6,5 - Uke 39: 6,5 - Uke 38: 6,4 - Uke 37: 6,5
SE OGSÅ:
Svært trivelige lyttertall
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|