Radiolyttingen holder seg tett opp til 3 millioner lyttere daglig, men det var bare i uke 41 at den faktisk var over 3 millioner. Likevel tyder alt på at radiolyttingen holder seg på et godt nivå.
Ser vi på daglige tall hadde P4-gruppen sin beste uke sålangt i høst i uke 43, med en samlet oppslutning på sine kanaler på 24,6 %. Noe av dette kan faktisk forklares med at P7 Klem er på vei oppover, selv om tallene er fra før kanalen skiftet til julemusikk.
En annen liten nyhet finner vi nederst på vår liste over kanaler i dag. Radio Topp 40 er nemlig blitt jevnstore med Nrk mP3, en kanal som lenge har ligget et lite steinkast foran. Er dette et blaff eller begynnelsen på en forandring i lyttevaner?
LYTTERTALL UKE 43, 2020 ( i parentes uke 42 - uke 41 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 64,1 - ( 63,5 - 64,3 )
NRK TOTALT: 42,1 - ( 42,1 - 43,1 )
P4-GRUPPEN: 24,6 - ( 24,1 - 24,3 )
BAUER MEDIA: 15,0 - ( 14.0 - 15,5 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 26,8 - ( 26,2 - 26,2 )
P4: 12,8 - ( 12,7 - 13,0 )
NRK P1+: 6,7 - ( 6,8 - 7,0 )
NRK P2: 6,7 - ( 6,7 - 6,8 )
NRK P3: 5,3 - ( 5,4 - 4,8 )
P5 HITS: 4,7 - ( 4,6 - 4,5 )
RADIO NORGE: 4,7 - ( 4,4 - 4,5 )
NRK mP3: 3.2 - ( 3,3 - 3,8 )
Radio Topp 40: 3,2 - ( 3,1 - 3,3 )
Utdrag av kanaler
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 65,2 - ( 64,7 - 65,4 )
P4-GRUPPEN: 23,2 - ( 23,8 - 23,0 )
BAUER MEDIA: 11,7 - ( 11,5 - 11,6 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 43: 147 - Uke 42: 141 - Uke 41: 148 - Uke 40: 149 - Uke 39: 145
Rating (%)
Uke 43: 6,5 - Uke 42: 6,3 - Uke 41: 6,6 - Uke 40: 6,5 - Uke 39: 6,5
SE OGSÅ:
Mer enn 3 millioner lytter på radio
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|