Noen samtaler er vanskeligere å ta enn andre, og når både "kreft" og "sex" inngår kan det blir ekstra komplisert! Likevel bør menn våge å ta nettopp den praten! Dette budskapet fikk tekstforfatter Steinar Helgesen og produksjonsbyrået Verdens Sterkeste Mann frem på en så fin måte at det ble seier i radioreklamekåringen Sølvmikken i november.
Kreftforeningens mannekampanje handler om problemene som kreftsykdom kan føre til med hensyn til sexlivet, og hvor vanskelig det kan være å søke hjelp for noe mange synes er pinlig. Så hvordan få menn til å ta nettopp den praten likevel?
Sølvmikkjuryen mener Kreftforeningen og Verdens Sterkeste Mann fant en glimrende løsning, og uttaler følgende: «En helt vanlig voiceover vinner Sølvmikken for november. Med et enkelt og elegant grep får de nemlig lytteren til å lytte litt ekstra etter to ord man vanligvis ikke hører i samme setning. Det at man skjønner hva ordene er underveis, gjør at man får med seg budskapet ekstra godt, og tenker over at det er sant det de sier. Det er ikke så ofte man hører snakk om kreft og sex. Kanskje blir det mer av det fremover, nå som sensuren er opphevet. Gratulerer til teamet og til Kreftforeningen!»
Det er frilans tekstforfatter Steinar Helgesen som har skrevet spotten, mens produksjonsselskapet er Verdens Sterkeste Mann. Sissel Øvervold var prosjektleder fra Kreftforeningen
– Dette ble årets absolutte høydepunkt på hjemmekontoret! Takk til Verdens Sterkeste Mann for silkesmooth produksjon, og takk for at en veldig viktig sak blir enda litt mer snakket om. Gledelig jul til absolutt alle, sier Helgesen i en kommentar.
Sølvmedaljen i november går til Anorak og XXL med en kampanje som består av to rivaliserende voicover-stemmer. Den første er en enerverende «løp-og-kjøp»-variant, mens den andre er sakligheten selv.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt