NENT Group, som i Norge eier P4-gruppen, økte sine reklameinntekter med 2,8 % i første kvartal og oppnådde en omsetning på 859 millioner SKr.
Likevel falt den totale omsetningen for konsernet med 11,5 % til 2,98 milliarder SKr. Tar man vekk avviklede virksomhetsområder, er den "organiske" veksten på 15,9 %, melder radionytt.se.
NENT offentliggjør ikke separate tall for radiovirksomhetene, men konstaterer i kvartalsrapporten at P4-gruppen har økt sin markedsandel av radiolyttingen i Norge, men har tapt markedsandeler i Sverige i første kvartal.
Samtidig har reklamemarkedet for radio økt i Norge, mens det synker i Sverige. Det er TV som utgjør den største delen av omsetningen i NENT Group, Viaplay alene står for 34 % av inntektene, ifølge radionytt.se.
NENT Group varsler om et overskudd på 210 millioner SKr i første kvartal. Det er 9 millioner lavere enn i samme periode i fjor.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt