PPM:Påske ga nedgang i april 2025

Publisert: 15.05.25 - Kyrre Dahl

April ble for det aller meste en nedtur på lyttertallene fra PPM-målingen til Nielsen. Med noen hederlige unntak går alle nedover, sammenlignet med april 2024. Relativt sett er det NRK som klarer seg best, eller minst dårlig som er mer korrekt. Dette kan kanskje skyldes påsketradisjoner? P5 Hits og NRK Nyheter går mot strømmen og opplevde en økning i antall lyttere. NRK P3 er for første gang under 3,0 prosents oppslutning på disse målingene.



LYTTERTALL APRIL 2025 ( i parentes april 2024 ), dgl. oppslutning i %:



Totalt:

RADIO TOTALT: 56,9 - ( 60,4 )

NRK TOTALT: 36,9 - ( 39,0 )

P4-GRUPPEN: 22,6 - ( 24,5 )

BAUER MEDIA: 13,4 - ( 15,1 )

Markedsandeler: ( andel i % )

NRK TOTALT: 68,2 - ( 66,0 )

P4-GRUPPEN: 21,3 - ( 22,6 )

BAUER MEDIA: 10,6 - ( 11,4 )

Lytteminutter blant lyttere (min)

134 - ( 132 )

Rating (%)

5,3 - ( 5,6 )

Enkeltkanaler:

NRK P1: 22,8 - ( 24,5 )

P4: 11,2 - ( 12,5 )

NRK P1+: 6,2 - ( 6,2 )

NRK P2: 6,0 - ( 6,9 )

Radio Norge: 5,0 - ( 5,6 )

P5 Hits: 4,7 - ( 4,6 )

NRK Nyheter: 3,9 - ( 3,6 )

NRK mP3: 3,3 - ( 3,3 )

NRK P3: 2,8 - ( 3,5 )

NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning

SE OGSÅ: Lyttertall, PPM, mars 2025

SE OGSÅ: Lyttertall, PPM, april 2024

SE OGSÅ: Lyttertall, PPM, april 2023

Kilde: Nielsen Media Research


  • Mer om: Lyttertall

  • F lg oss:     -  RSS:


    Norsk Radio 100 år, felles kampanje