16.09.2021 - Kyrre Dahl
Gjennom Bauer Medias nordiske annonsenettverk, Bauer Audiostream, vil relevante reklamer treffe lytterne på en mer personlig måte enn tidligere. Det betyr at annonsører kan nå ut til SoundCloud-brukere inndelt etter kategorier som språk, interesser, sjangerpreferanser og geografisk tilhørighet.
Lise Lillevold, sales manager i Bauer Media, sier at dette åpner dørene for nye muligheter til å nå svært spissede målgrupper i tillegg til eksisterende muligheter på radio og podkast.
Stadig flere bruker lydplattformer som kilde til informasjon og underholdning, og SoundCloud har allerede en stor andel unge, engasjerte lyttere i Norge og Norden. Det er en åpen lydplattform, der alt fra privatpersoner til etablerte musikere, plateselskaper, radiostasjoner, podkastere og andre som produserer lydinnhold kan publisere lydfiler for et stort publikum.
– Vi ser at det digitale lydkonsumet øker, og med dette partnerskapet gir vi norske annonsører tilgang til SoundClouds unge, svært engasjerte og innflytelsesrike publikum i hele Norden, sier Lillevold.
Jan Kumlin, direktør for digital annonseringsteknologi i Bauer Media Audio, kommenterer: – Vi er glade for å kunne utvide vårt partnerskap med AdsWizz. SoundClouds varelager vil øke rekkevidden og målrettingsfunksjonene til Bauer Audiostream-nettverket vårt i Norden betydelig.
Pierre Naggar, SVP for global etterspørsel i AdsWizz, sier: – Over hele verden har lyd opplevd en rask vekst, og som et resultat har etterspørselen fra annonsører økt betydelig. Kjøpere leter etter måter å nå det høyt engasjerte, voksende lydpublikummet med presis målretting og målbare resultater. Dette partnerskapet lar annonsører benytte SoundClouds premiuminnhold på en måte som er tilgjengelig med avanserte attribusjonsmetoder.