Spår kraftig vekst for podkaster

03.11.2021 - Kyrre Dahl

Podkast og radio vil være blant medievinnerene de neste 5 årene, spår PWC i en fersk rapport.


I morgen slipper revisjons- og konsulentgiganten PWC sine ferske prognoser for hele det skandinaviske medie- og underholdningsmarkedet og innenfor en rekke forskjellige segmenter. Det skjer på Kampanjes store konferanse «Media Business 2021-2025 – kampen om en bedre verden».

Kategorien musikk, radio og podkaster er blant de som vokser mest, sammen med kino og strømming, skriver Kampanje.

I prognosen tallfestes veksten til en gjennomsnittlig vekst på 11 prosent årlig frem til 2025 på det skandinaviske markedet. Det er også nesten dobbelt så mye som den årlige veksten globalt er forventet å ligge på i den samme perioden. For podkast er det nå også et spørsmål om det blir brukerbetaling eller annonser som blir det viktigste.

- Brukerundersøkelser viser at lytterne har høy tillit til podkast-vertene i de podkastene de hører på jevnlig, så å utnytte dette for annonsering er opplagt en mulighet fremover. Imidlertid har gode abonnementsløsninger vist seg som sikre på andre mediesegmenter. Dette kan gjerne bli den beste løsningen her også, sier PWC-partner Øystein B. Sandvik til Kampanje.com.

Les mer om denne konferansen: Media Business 2021-2025 Ekstern lenke

  • Mer om: Diverse - alle saker

  • Følg oss:     -  RSS:


    Annonse