Den daglige oppslutningen om radio i Norge holder seg stabil, men det er også noen litt mindre hyggelige trender på PPM-tallene som Nielsen offentliggjør. Antallet minutter nordmenn hører på radio har gått nedover i høst og det fører til at ratingen også har falt.
LYTTERTALL UKE 44, 2021 ( i parentes uke 43 - uke 42 ), daglig oppslutning i %:
Totalt:
RADIO TOTALT: 61,6 - ( 61,3 - 61,9 )
NRK TOTALT: 40,9 - ( 41,0 - 41,7 )
P4-GRUPPEN: 22,8 - ( 23,3 - 23,5 )
BAUER MEDIA: 14,0 - ( 13,5 - 13,3 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 66.4 - ( 65,8 - 66,7 )
P4-GRUPPEN: 22,4 - ( 23,2 - 22,3 )
BAUER MEDIA: 11,1 - ( 11,0 - 11,0 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
137 - ( 140 - 138 )
Rating (%)
5,9 - ( 6.0 - 5,9 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 25,2 - ( 25,3 - 24,8 )
P4: 12,8 - ( 12,7 - 12,6 )
NRK P2: 6,9 - ( 6,8 - 6,8 )
NRK P1+: 6,1 - ( 6,4 - 6,5 )
NRK P3: 4,2 - ( 4,3 - 4,7 )
Radio Norge: 4,2 - ( 4,5 - 4,2 )
NRK mP3: 3,8 - ( 4,1 - 4,5 )
P5 Hits: 3,8 - ( 4,1 - 4,3 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning