Annonse

PPM: Ikke så gærnt i april

Publisert: 16.05.24 - Kyrre Dahl

Etter tre måneder på rad hvor lyttertallene har vært lavere enn året før, klarer april å løfte inntrykket litt. PPM-målingene fra Nielsen viser at den totale lyttingen var litt høyere i april 2024 enn den var i 2023. Det gir høyere oppslutning for P4-gruppen og særlig kanalen P5 Hits. Men, når det gjelder markedsandel er det NRK som vinner terreng. Nå skal man også huske at påsken var i mars i år, men i april i fjor.



LYTTERTALL APRIL 2024 ( i parentes april 2023 ), dgl. oppslutning i %:



Totalt:

RADIO TOTALT: 60,4 - ( 60,3 )

NRK TOTALT: 39,0 - ( 39,3)

P4-GRUPPEN: 24,5 - ( 23,9 )

BAUER MEDIA: 15,1 - ( 15,1 )

Markedsandeler: ( andel i % )

NRK TOTALT: 66,0 - ( 64,5 )

P4-GRUPPEN: 22,6 - ( 23,3 )

BAUER MEDIA: 11,4 - ( 12,2 )

Lytteminutter blant lyttere (min)

132 - ( 138 )

Rating (%)

5,6 - ( 5,8 )

Enkeltkanaler:

NRK P1: 24,5 - ( 25,0 )

P4: 12,5 - ( 13,1 )

NRK P2: 6,9 - ( 7,1 )

NRK P1+: 6,2 - ( 6,1 )

Radio Norge: 5,6 - ( 4,9 )

P5 Hits: 4,6 - ( 4,3 )

NRK Nyheter: 3,6 - ( ? )

NRK P3: 3,5 - ( 3,6 )

NRK mP3: 3,3 - ( 3,4 )

NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning

SE OGSÅ: Lyttertall, PPM, april 2023

SE OGSÅ: Lyttertall, PPM, mars 2024

Kilde: Nielsen Media Research


  • Mer om: Lyttertall

  • F lg oss:     -  RSS:

    Annonse