Nedgang for radiolyttingen, PPM august 2024

Publisert: 11.09.24 - Kyrre Dahl

Det er nedgang over stort sett hele fjøla når vi sammenligner lyttertall for august 2024 med august 2023. Den totale nedgangen er på rundt 5 %, men noe av det kan skyldes OL. Det forklarer antagelig også økningen for NRK Sport, som samtidig betyr økt markedsandel for NRK Totalt. Det har nå vært mange måneder i 2024 der lyttertallene har vært lavere enn året før. Tallene er basert på PPM-målingen som Nielsen Media står bak.



LYTTERTALL AUGUST 2024 ( august 2023 ), dgl. oppslutning i %:



Totalt:

RADIO TOTALT: 57,3 - ( 60,0 )

NRK TOTALT: 37,7 - ( 39,9 )

P4-GRUPPEN: 22,5 - ( 23,9 )

BAUER MEDIA: 13,7 - ( 14,3 )

Markedsandeler: ( andel i % )

NRK TOTALT: 66,0 - ( 65,3 )

P4-GRUPPEN: 22,5 - ( 24,1)

BAUER MEDIA: 11,5 - ( 10,7 )

Lytteminutter blant lyttere (min)

134 - (?)

Rating (%)

5,3 - ( 5,7 )

Enkeltkanaler:

NRK P1: 22,9 - ( 25,5 )

P4: 11,5 - ( 12,6 )

NRK P2: 6,3 - ( 7,2 )

NRK P1+: 6,1 - ( 5,9 )

Radio Norge: 4,8 - ( 5,0 )

NRK Nyheter 3,8 - (4,1)

NRK Sport 3,7 - (1,9)

P5 Hits: 3,6 - (4,0)

NRK P3: 3,3 - (3,7)

NRK mP3: 3,2 - (3,6)

NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning. (?) betyr at vi har ikke funnet tallet

SE OGSÅ: Over 50 % i hele sommer

SE OGSÅ: Opp igjen for de fleste, PPM mai 2023

SE OGSÅ: PPM: Ikke så gærnt i april 2024

Kilde: Nielsen Media Research


  • Mer om: Lyttertall

  • Følg oss:     -  RSS:

    Annonse