Det ble en solid økning i radiolyttingen i november sammenlignet med oktober, viser PPM-tallene som Nielsen utarbeider. Det ser ut til at en god del av årsaken er julekanalene til Bauer og P4-gruppen.
Faktisk går hovedkanalen til P4 litt ned, men P7 Klem har så stor suksess som julekanal allerede i november at det veier opp for nedgangen.
Likevel er det Bauer som relativt sett tjener mest på å sende juleradio. Kanskje er det ikke så dumt å starte med julemusikk i september?
(NB: Vi sammenligner november og oktober 2024, ikke november og november som vi pleier)
LYTTERTALL NOVEMBER 2024 ( oktober 2024 ), dgl. oppslutning i %:
Totalt:
RADIO TOTALT: 59,1 - ( 58,0 )
NRK TOTALT: 37,9 - ( 37,5 )
P4-GRUPPEN: 23,6 - ( 23,1 )
BAUER MEDIA: 15,1 - ( 14,4 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 65,3 (65,3)
P4-GRUPPEN: 21,2 (21,7)
BAUER MEDIA: 13,5 (13,1)
Lytteminutter blant lyttere (min)
137 (137)
Rating (%)
5,6 (5,5)
Enkeltkanaler:
NRK P1: 23,6 (23,4)
P4: 11,8 (12,3)
NRK P2: 6,7 (6,7)
NRK P1+: 6,1 (6,2)
Radio Norge: 5,7 (5,6)
NRK Nyheter 4,1 (4,0)
P5 Hits: 4,3 (4,0)
NRK P3: 3,0 (3,0)
NRK mP3: 3,0 (2,9)
P7 Klem (Julekanalen) 3,3 (2,1)
P 247 Kos (Juleradioen) 2,3 (1,0)
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning.