PPM november 2024, julen er i gang

Publisert: 11.12.24 - Kyrre Dahl

Det ble en solid økning i radiolyttingen i november sammenlignet med oktober, viser PPM-tallene som Nielsen utarbeider. Det ser ut til at en god del av årsaken er julekanalene til Bauer og P4-gruppen. Faktisk går hovedkanalen til P4 litt ned, men P7 Klem har så stor suksess som julekanal allerede i november at det veier opp for nedgangen. Likevel er det Bauer som relativt sett tjener mest på å sende juleradio. Kanskje er det ikke så dumt å starte med julemusikk i september? (NB: Vi sammenligner november og oktober 2024, ikke november og november som vi pleier)



LYTTERTALL NOVEMBER 2024 ( oktober 2024 ), dgl. oppslutning i %:



Totalt:

RADIO TOTALT: 59,1 - ( 58,0 )

NRK TOTALT: 37,9 - ( 37,5 )

P4-GRUPPEN: 23,6 - ( 23,1 )

BAUER MEDIA: 15,1 - ( 14,4 )

Markedsandeler: ( andel i % )

NRK TOTALT: 65,3 (65,3)

P4-GRUPPEN: 21,2 (21,7)

BAUER MEDIA: 13,5 (13,1)

Lytteminutter blant lyttere (min)

137 (137)

Rating (%)

5,6 (5,5)

Enkeltkanaler:

NRK P1: 23,6 (23,4)

P4: 11,8 (12,3)

NRK P2: 6,7 (6,7)

NRK P1+: 6,1 (6,2)

Radio Norge: 5,7 (5,6)

NRK Nyheter 4,1 (4,0)

P5 Hits: 4,3 (4,0)

NRK P3: 3,0 (3,0)

NRK mP3: 3,0 (2,9)

P7 Klem (Julekanalen) 3,3 (2,1)

P 247 Kos (Juleradioen) 2,3 (1,0)

NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning.

SE OGSÅ: PPM oktober 2024: Nok en nedgang

SE OGSÅ: PPM sept 2024: Nedtur for NRK

SE OGSÅ: August 24: Bred nedgang for radio

Kilde: Nielsen Media Research


  • Mer om: Lyttertall

  • Følg oss på:   -

    Annonse