Radionytt.no - 09.01.2025 - Kyrre Dahl
Bauer Media,som i Norge er en stor aktør på radio, har kjøpt opp Clear Channel Europe, en av de største aktørene innenfor utendørs reklame.
Oppkjøpet av Clear Channel Europe betyr at Bauer Media utvider sin europeiskee dekning og styrker kjernevirksomheten innen media, går det fram av en pressemelding.
Oppkjøpet gir Bauer Media en sterkere satsing i 12 markeder, Storbritannia, Belgia, Danmark, Estland, Finland, Irland, Latvia, Litauen, Nederland, Norge, Polen og Sverige. Dette inkluderer sju markeder hvor Bauer Media allerede har en etablert tilstedeværelse, og fem nye markeder for selskapet.
Bauer-sjef Yvonne Bauer sier i en kommentar: - The acquisition of Clear Channel Europe represents a pivotal step in advancing our Group's refocused strategy. By enhancing our core media and related businesses while investing in our digital transformation, this move broadens our capabilities and strengthens our position as a major player in the highly competitive media industry.
- Bringing together our two companies' offerings will enable us to reach 350 million consumers through 200 magazine brands, 150 Audio brands, and 110,000 Out of Home sites across Europe. This expands the scope of what we can offer advertisers, in turn giving them the opportunity to amplify the impact and relevance of their campaigns in an increasingly connected and digital world.