Mens lyttertallene for januar var på nivå med fjoråret ble det ikke like positivt i februar. Nok en gang må vi registrere at PPM-tallene fra Nielsen gikk nedover, denne gangen i februar 2025 sammenlignet med februar året før. Alle aktører får smake litt av nedgangen, men Bauer Media er nok minst fornøyd, ettersom P4-gruppen mister mindre oppslutning og NRK øker sin markedsandel.
LYTTERTALL JANUAR 2025 ( i parentes januar 2024 ), dgl. oppslutning i %:
Totalt:
RADIO TOTALT: 58,1 - ( 59,5 )
NRK TOTALT: 37,7 - ( 39,0 )
P4-GRUPPEN: 22,7 - ( 22,9 )
BAUER MEDIA: 13,7 - ( 14,5 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 68,6 - ( 67,3 )
P4-GRUPPEN: 20,8 - ( 21,4 )
BAUER MEDIA: 10,6 - ( 11,3 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
134 - ( 134 )
Rating (%)
5,4 - ( 5,5 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 22,8 - ( 24,4 )
P4: 11,7 - ( 11,9 )
NRK P2: 6,8 - ( 6,9 )
NRK P1+: 6,0 - ( 6,4 )
Radio Norge: 4,7 - ( 5,4 )
NRK Nyheter: 4,3 - ( 3,9 )
P5 Hits: 4,2 - ( 3,9 )
NRK P3: 3,1 - ( 3,1 )
NRK mP3: 3,0 - ( 3,1 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning